موبایل مارکتینگ (mobile marketing) یا بازاریابی موبایلی، یک نوع استراتژی بازاریابی محسوب می شود که مخاطبان هدف آن دستگاه های تلفن هوشمند است. پیامک، ایمیل، MMS و فعالیت در رسانه های اجتماعی اینترنتی بخش هایی از این نوع بازاریابی محسوب می شوند.
در سال های اخیر مشتریان توجه زیادی به تلفن همراه داشته و این اقبال هر روز بیشتر می شود. به همین دلیل شرکت های بازاریابی و تبلیغاتی در تلاش هستند تا مخاطبان هدف را از طریق تلفن همراه وارد زمین بازی کنند. در موبایل مارکتینگ (mobile marketing) برای جلب توجه مشتریان باید از محتوای استراتژیک و شخصی سازی شده بهره گرفت.
وقتی سخن از بازاریابی تلفن همراه است، تمامی برنامه های موجود در تلفن همراه، ابزار این نوع بازاریابی محسوب می شوند. شاید گمان کنید تنها اپلیکیشن های شبکه اجتماعی در این نوع بازاریابی مورد توجه هستند. اما این طور نیست! بازاریابی موبایلی (mobile marketing) از پیامک و MMS هم بهره می گیرد. خوانایی مناسب وب سایت در تلفن همراه (ریسپانسیو بودن سایت) هم از نکات بسیار مهم در بازاریابی موبایلی است. امروزه بسیاری از ما ساعات طولانی را در طول شبانه روز با تلفن همراه خود سپری می کنیم. تماس، چت، بررسی و خرید محصول و خدمات به صورت آنلاین و… از جمله خدمات موبایلی است که این وسیله جادویی به ما هدیه می کند.